Koreogrfia
Baz Luhrmann s John O'Connell egyttmûkdse tbb vre tekint vissza, egytt dolgoztak a rendezõ minden filmjben, videoklipjben s sznpadi produkciiban. A MOULIN ROUGE-ban a koreogrfus tartzkodott a formlis tncoktl, melyekben az elõadk megszaktjk a jelenetet, hogy birtokba vegyk a sznpadot. Ehelyett olyan szmokat tallt ki, melyek a sztori szerves rszei, s elõreviszik a cselekmnyt. O'Connell mg az elõksztsi szakaszban komolyan tanulmnyozta a knknt, valamint egy sor musicalt. "A rgi musicalekkel kezdtem a kutatst, a Riz Brothers-szel, majd Maurice Chevalier elsõ hollywoodi zens filmje, a "Folies Bergere" kvetkezett - mondja. - Mikor az ember nzi ezeket a rgi filmeket, arra gondol, hogy milyen õrltek voltak. Ami leginkbb inspirlt engem, az a mûfaj szellemessge s kpzelõereje volt, egyfajta jtkossg s jkedv, melyet a ksõbbi musicalekben mr hiba keresnk. Termszetesen tanulmnyoztam a knknt is. Mivel ez a tnc olyan sok filmben szerepelt mr, ki kellett tallnunk, hogyan tudjuk j energival feltlteni s egszen friss mdon bemutatni. Az hatott rnk leginkbb, mikor megtudtuk, hogy amikor a Moulin Rouge tncosnõi knknt jrtak, nem annyira az volt sokkol, hogy a szoknyjukat emelgettk, hanem sokkal inkbb a mozgs szabadsga." |