Koreográfia
Baz Luhrmann és John O'Connell együttmûködése több évre tekint vissza, együtt dolgoztak a rendezõ minden filmjében, videoklipjében és színpadi produkcióiban. A MOULIN ROUGE-ban a koreográfus tartózkodott a formális táncoktól, melyekben az elõadók megszakítják a jelenetet, hogy birtokba vegyék a színpadot. Ehelyett olyan számokat talált ki, melyek a sztori szerves részei, és elõreviszik a cselekményt. O'Connell még az elõkészítési szakaszban komolyan tanulmányozta a kánkánt, valamint egy sor musicalt. "A régi musicalekkel kezdtem a kutatást, a Riz Brothers-szel, majd Maurice Chevalier elsõ hollywoodi zenés filmje, a "Folies Bergere" következett - mondja. - Mikor az ember nézi ezeket a régi filmeket, arra gondol, hogy milyen õrültek voltak. Ami leginkább inspirált engem, az a mûfaj szellemessége és képzelõereje volt, egyfajta játékosság és jókedv, melyet a késõbbi musicalekben már hiába keresünk. Természetesen tanulmányoztam a kánkánt is. Mivel ez a tánc olyan sok filmben szerepelt már, ki kellett találnunk, hogyan tudjuk új energiával feltölteni és egészen friss módon bemutatni. Az hatott ránk leginkább, mikor megtudtuk, hogy amikor a Moulin Rouge táncosnõi kánkánt jártak, nem annyira az volt sokkoló, hogy a szoknyájukat emelgették, hanem sokkal inkább a mozgás szabadsága." |