Díszletek
Bár az egész film Párizsban játszódik, a film legtöbb felvétele az ausztráliai Fox Stúdió öt mûtermében készült. "Úgy döntöttünk, hogy a show szinte minden részét a stúdióban vesszük fel - mondja Martin Brown producer. - Ez az eljárás bizonyos szempontból hasonlít a 40-es évek stúdiófilmjeire, ahol például a westernhõs mûtábortûz és festett tájkép elõtt jelenik meg. A MOULIN ROUGE szándékosan színházszerû. A nézõtõl elvárják, hogy feladja hitetlenkedését. A hihetõség nem a valósághûség, hanem a két fõszereplõ szerelmi történetébõl fakad, ez az, ami a nézõt érzelmileg a filmhez köti." A pazar díszletek életre keltik és újraértelmezik a Moulin Rouge-t. Catherine Martin látványtervezõ, Brigitte Broch díszlettervezõ és Ian Gracie mûvészeti vezetõ felügyelte azt a sok designert, szobrászt, grafikust, modellkészítõt és szcenikust, akik aprólékosan kidolgozták a díszleteket, kellékeket. Az egyik legizgalmasabb díszlet a Moulin Rouge háromemeletes papírmasé elefántja volt, melynek "gyomrában" egy arab stílusú férfiklub volt. A filmváltozatban az elefánt ad helyet Satine Vörös Szobájának, ahol a kurtizán elcsábítja Christiant, mert összetéveszti a gazdag Herceggel |