Frizurák és sminkek
A film különös világának megteremtésében kulcsfontosságú szerepet játszott Aldo Signoretti fodrászmester és Maurizio Silvi sminkmester, akik olyan legendás rendezõkkel dolgoztak együtt, mint Fellini, Bertolucci és Visconti. Signoretti alapvetõen Toulouse-Lautrec képeinek erõteljes és érzéki színvilágából - fehér, rózsaszín, narancssárga, piros - indult ki. A forgatás elõrehaladtával az alapszínek erõsödtek, hogy illeszkedjenek a díszlet és a jelmezek õrült mintázatához. "Zidler haja például bizarr narancssárga, majdnem olyan, mint egy róka vagy egy nagymacska bundája - mondja Signoretti. - Audrey, a bohém író haja sötétkék. Satine pedig a mélyvörös, hullámos hajával és porcelán bõrével nem egy tizenkilencedik századi kurtizán megjelenését utánozza, hanem a negyvenes évek sztárjait." Mindezeket a munkákat és a hatvan tagú fodrász és sminkes csapatot Lesley Vanderwalt felügyelte. "A kifinomult vagy "élethû" korabeli haj és smink elveszett volna a nagyszabású, tobzódó jelmezek között - mondja. - Olyan lett volna, mintha hiányoztak volna a fejek." Signoretti és Silvi közel 85 színes parókát tervezett, melyek Rómában készültek. Ewan McGregor és John Leguizamo kivételével minden színész parókát viselt. |